Kärlek???




Jag har börja fundera finns ens kärlek.. Det verkar som att det bara är ett ord som alla pratar om... Det känns som att kärleken aldrig har existerat, att de bara är något alla vill ha men dom vet inte ens vad det är... Man pratar om att hitta den rätta, den rätta inom ordet kärlek som inte finns, de ordet finns inte, de existerar inte... Så vad är det vi går och söker efter dag ut och dag in ?!

De ensamma

Hon ligger på knä för madonnan,
och jag förstår henne väl:
Det finns ingen väg mellan människor,
ingen väg som för till en annan människas själ.

Jag sitter ensam i världens natt
och är väl till döden trött.
Det finns ingen enda att gå till,
ingen enda bland alla de många,
de många tusen jag mött.

Som sammet och silver är himlens valv.
Jag ser mot en stjärnas ljus,
mot en ensam stjärna som brinner
högt över gatornas myller
och människors hus.

Min stjärna flammar hög och sträng
till människor för ingen bro.
Det finns ingen väg för min längtan.
Det finns bara lysande stjärnor
och hög, klar tro.



.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0