HeejHeej !!



Förlåt att jag inte har skrivit nå, men jag har inte så mkt att säga...
Det enda jag kan säga att livet gåt långsamt och att man bara står där och väntar...
 Den 15 Juli hade jag varit singel i 2månader... Att tiden har gått så fort de kan jag inte fatta men så är det i alla fall.

Här kommer en dikt som jag har skrivit som betyder mkt för mig:D

 

Bubblor valsade runt i vårfloden jag
stod på bron min kropp kände
dånet. Älven hade kommit så nära
svämmade över sina bräddar
kämpade ner allt i sin väg.
Jag följde en bubbla.
Såg dess virvlande färd
och hoppades att den
skulle överleva.

När jag blev äldre hängde jag över räcket
på en stor oljetanker.
En svetsares gnistor föll
ner i djupet, föll och föll
och jag försökte
att med viljan
förmå en enda
att brinna
hela vägen
ner.

 Jag har sett trollsländor som inte vet
att de lever en enda dag
och jag har sett min egen mor
med bara två dagar kvar
låta bli att tala. 
Inget avsked.
Inget svar.

 Men också jag har
blott denna dag.
Och den varar
och den
varar
ja



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0